firdees

dulu Firdee.Net

Aku terima nikahnya

Minggu lepas selamat sudah seorang daripada puluhan cucu nenek saya kahwin. Ini kali pertama saya mengikuti proses akad nikah dari mula sampai akhir. Banyak juga perkara yang saya dapat belajar sebagai orang yang masih belum berkahwin. Banyak juga ilmu yang Ustaz Zakaria kongsikan ketika khutbah nikah nya. Boleh digunakan untuk diri sendiri.

Kali ni pertama kali saya lihat macam mana seorang juru gambar otai ambil gambar orang kawen. Sekejap terlentok sana terlentok sini. Terkejar sana terkejar sini. Tangan dia memang pantas snap gambar dan tukar setting. Memang tabik spring. Saya pulak terkial-kial lagi nak cari sudut terbaek (kononnyee) untuk snap gambar. Banyak juga momen yang saya terlepas sebab salah setting dan flash tak nak memancar (guna flash pada kamera je). Hanya gambar-gambar ni aje yang dapat saya snap.

Apa pun, Selamat Pengantin Baru untuk Zainol & Anis. Moga berbahagia selamanya.

4 responses to “Aku terima nikahnya

  1. Fathi Yaqin February 10, 2010 at 7:49 pm

    huh nikah…kawin…percambahan umat…bagus…lama tak kunjung ke sini….-= Terkini di blog Fathi Yaqin: Facebook,lu memang best!!! =-.

  2. firdee February 11, 2010 at 10:46 am

    @Fathi Yaqin, ye…akan bertambah lagi umat Islam di dunia :sip:

  3. x-po February 22, 2010 at 11:03 pm

    hehe so bro plak, bila nk wat mkn nasi myk plak?

  4. firdee February 27, 2010 at 1:09 am

    @x-po, insyaAllah…ada rezki akan wat makan nasi minyak…memang ingin secepatnya tetapi semua tu dengan izin-Nya juga ^^

Leave a Reply

