firdees

dulu Firdee.Net

Bintang Akademi Fantasia Yang Saya Suka Tengok

1) Nonny Nadirah [link]

img_0127

Kredit Fhoto: Nonny Nadirah Blog

Kali pertama melihat Nonny ni di Akademi Fantasia 5 hati sudah terpaut. Memang saya suka tengok gadis yang chinese look ni. Huhuhu =) . Walaupun pada pendengaran saya suaranya tidak lah sehebat rakan seakademi seperti Mila, Candy mahupun Heliza tetapi saya lebih tertarik untuk melihat gelagatnya di dalam Diari AF5 pada setiap malam. Sifat gila-gila dia yang sangat suka ketawa membuatkan adakala dia kelihat kiut (cute) =p . Sampai ke hari ini saya masih tidak jemu menatap wajahnya di drama-drama terbitan Astro, media cetak dan elektronik.

2) Heliza Helmi [link]

heliza

Mula melihat wajah kiut ini ialah ketika seminggu sebelum Diari Akademi Fantasia 5 bermula. Alahai… Apa yang boleh saya katakan ketika itu ialah gadis bertudung ini sangat manis perwatakannya dan saya bakal menjadi peminat setia yang pasti akan mengAFUNDI nya setiap hari. Walaupun prestasi Heliza di dalam Akademi Fantasia ada turun naikknya dan sering kelihatan kontrol cantik, mata saya sering ingin melihat keletahnya dan kekiutan sepasang matanya yang beshoo =) . Ketika pertama kali bertentangan mata dengan Heliza di Secret Recipe Sunway Piramid, jantung saya berdegup kencang kerana ternyata dia lebih cantik dan kiut jika dilihat secara LIVE berbanding menontonnya di kaca tv. Memang tidak jemu melihat wajahnya dan dia juga tidak jemu melayan kami berborak dengan pelbagai cerita. Sungguh peramah budak ini =) . Sekarang sudah jarang dapat menonton Heliza di tv kerana dia masih bergelar artis separuh masa disebabkan tuntutan kuliah dan exam yang bertimbun menunggunya di Universiti Malaysia Sabah (UMS).

Ps: Korang, siapa artis yang berkenan di hati? Huhuhu =) .

One response to “Bintang Akademi Fantasia Yang Saya Suka Tengok

  1. firdee April 19, 2009 at 10:57 pm

    @azizwan(dot)com, memang comel dan cun banget =)

Leave a Reply

