firdees

dulu Firdee.Net

Ahli Baru Si Tecit

Aduh… Dah sebulan rumah saya ini tidak dikemas. Maaf lah kepada sesiapa yang bertandang ke sini tetapi tiada apa-apa yang baru dapat dibaca.

Hari ni saya sangat seronok sebab setelah berbulan-bulan rumah saya tiada anak kucing malam semalam saya telah mengkucing angkatkan seekor anak kucing siam. Kucing ini saya jumpa di pasar ketika mengambil stok Susu Alphalipid di kedai santan abang Lan malam semalam. Bosan juga bila semua kucing kita dah besar-besar sebab bila dah besar mereka dah tak nak main-main dan melompat-lompat macam dulu dah. Hanya makan dan tidur aje aktiviti harian mereka. Bila ada anak kucing ni boleh lah diajak bermain-main. Kucing yang akan saya paparkan gambarnya dibawah ini saya namakan Si Tecit.

1) Mula-mula sampai ke rumah

2) Masuk aje dalam rumah terus abang Tompok datang mendekat untuk bersuai kenal

3) Disebabkan Si Tecit masih baru terus dia lari ke bawah kerusi sebab takut

4) Lepas aje mandi terus dia landing di atas sofa sambil buat muka kiutnya

5) Tidak sampai 2 minit dia dah pejamkan mata dan lena di situ

3 responses to “Ahli Baru Si Tecit

  1. iEn February 1, 2009 at 11:11 pm

    lama xnampak hehe.. comei2 kucing tu.. geram..

  2. Firdee February 3, 2009 at 3:36 pm

    mmg comel…seronok dia dok dlm umah…main kejar-kejar…

  3. firdee February 3, 2009 at 3:39 pm

    suka tgk gelagat kucing ni…lagi2 anak kucing…kebetulan dapat kucing lawo😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: